onsdag den 25. oktober 2017

Borgerinddragelse i egne sager

Borgeren og de pårørende er de virkelige eksperter i eget liv.

Det gør mig trist, når jeg i valgkampen hører om flere tilfælde hvor borgere fortæller om, at de ikke føler sig "hørt"/lyttet på af medarbejdere i Kalundborg Kommune.

Forældre fortæller om, at der ikke bliver lyttet til hverken deres eller deres børns ønske om feks skoletilbud.
Forældre beretter om, at der ikke bliver lyttet til hverken deres eller deres handicappede børns ønske om botilbud og lignende.
De fortæller, at deres (voksne) barn bliver dårligere af de tilbud de får.

Jeg kender naturligvis ikke sagerne i enkeltheder eller fra alle synspunkter, og kan derfor heller ikke garantere, at afgørelserne ændres radikalt, eller får præcis dén form, som man som forældre ønsker sig, for borgerinddragelse er ikke nødvendigvis lig med "frit valg på alle hylder".

Hvis jeg bliver valgt ind i kommunalbestyrelsen, vil jeg arbejde for bedre dialog mellem borgerne, deres pårørende og de kommunale instanser, så brugerne inddrages, og bedre forstår beslutningerne.

Jeg har været formand for Udvalget Patienten som Partner i Region Sjælland, så jeg har erfaring i at arbejde med borgerinddragelse.

Så stem personligt


Kirsten Rask
Kandidat til kommunalbestyrelsen Kalundborg Kommune og Region Sjælland

Ingen kommentarer: