mandag den 5. oktober 2009

Uanstændig ældrebehandling


Som sygeplejerske, humanist og kandidat til Regionsrådet for liste A, så græmmer jeg mig, når jeg ser et indslag som dét der var i TV2-øst i aftes om ældreplejen i Vordingborg.
Desværre er Vordingborg ikke ene om den slags prioriteringer.
Jeg tænker bare – hvilke politikere vil gerne ”ende deres dage” som beskrevet i indslaget i går?
hvis man ikke umiddelbart og ærligt kan svare ”ja” – så må man sørme ændre det således, at man også ”kan se sig selv” som bruger af den ældrepleje, som man byder andre.
Jeg véd godt, at kommuner og regioner har trange økonomiske kår – at der ikke er fulgt tilstrækkelig økonomi med de opgaver som blev pålagt/kommunerne har påtaget sig i forbindelse med kommunalreformen – men dét er altså ikke tilstrækkelig undskyldning for, at vi stadig forringer de ældres levevilkår – for ikke at tale om de ansatte arbejdsvilkår.
Dét VIL vi ikke blive ved med at finde os i – det SKAL vi gøre noget ved.
Derfor – tænk nøje over hvor du sætter dit kryds til kommune- og regionsvalget – og til næste folketingsvalg, for det er folketinget der skaber rammen for kommune- og regioners økonomiske formåen.
JEG kan gøre en forskel i Regionen – DU kan gøre en forskel, ved at stemme på mig

Kirsten Rask

Ingen kommentarer: