mandag den 9. november 2009

Valg-flæsk og debat på Selandia 9. november

9. november var jeg ude og banke på 97 døre i mit nabolag - alle tog pænt imod mig - en enkelt meddelte meget høfligt, at de altid har stemt på et andet parti - men at de var glade for, at jeg tog mig tid til at banke på netop deres dør.

Om eftermiddagen var jeg på Dansk Sygeplejeråds Kredskontor i Ringsted, for at høre resultatet af kredsnæstformandsvalget.

Om aftenen var jeg til vælgermøde på Selandia i Slagelse, hvor LO-Slagelse havde inviteret til VALG-FLÆSK og DEBAT. Rigtig godt møde, med mange gode indlæg og god debat mellem panel og deltagere.

Helle Blak, Helles praktikant Maria og jeg selv lyttende til et af de mange indlæg



Jeg opfordrede panelet til øget samarbejde mellem kommune og Region omkring forebyggelse, så sygdomshyppigheden sænkes, så borgerne bliver mere raske i flere år - så borgerne forbliver "HERRE I EGET LIV" i længere tid - så der bliver frigivet tid og penge til øget indsats til dem der virkelig har brug for hjælp.
Jeg opfordrede også Slagelse Kommune til at give mulighed for flere voksenelever indenfor Social- og sundhedshjælpere og -assistenter.

Ingen kommentarer: